رادیاتور پره ای

 


رادیاتور پره ای

ظاهر این سیستم های گرمایشی به صورت پره هایی است که کنار یک دیگر می باشند. رادیاتور یا شوفاژهای پره ای را اغلب از دو متریال فولاد یا آلومینیوم می سازند. و همچنین رادیاتور های پره ای را می توان به عنوان اولین نوع رادیاتور دانست که با ساخت رادیاتور های پنلی، استفاده از آن ها به شدت کاهش یافت.

رادیاتور پره ای میزان حرارت تولید شده مناسبی دارد و در مقایسه با دیگر رادیاتورها، از طول عمر بیشتری نیز برخوردار است و همچنین می توان آنرا به عنوان یکی از سیستم های گرمایشی دانست که قابل نصب در محیط های مرطوب از جمله حمام است. 


مزایا و معایب رادیاتورهای پره ای

برخلاف رادیاتورهای پنلی، اگر یکی از پره های این نوع رادیاتور آسیب ببیند، نیاز به تعویض کل پره ها نیست و می توانید فقط پره معیوب را تعویض کنید . علاوه بر این موضوع، پره های این رادیاتور ها بسیار سبک است، از این رو حمل و نقل آن نیز به راحتی صورت می گیرد.

از آن جایی که پره ها در این رادیاتورها از جنس آلومینیوم هستند و هادی گرما محسوب می شوند، انتقال گرما بسیار سریع اتفاق می افتد.

اما از سویی دیگر طریقه نصب رادیاتور پره ای تا حدودی مشکل است و در هنگام نصب و راه اندازی آن احتمال شکستن هر پره وجود دارد. این سیستم ها نیاز به هواگیری های پی در پی دارند. زیرا هوا با تعداد دفعات بالا در آن ها گیر می کند.

و در اخر باید گفت رادیاتورهای پره ای، فضای بیشتری از محیط را اشغال می کنند.

به این نکته اشاره کرد که هر یک از رادیاتورها طراحیی خاص و منحصر به فرد دارند. از این رو مصرف کننده می بایست با توجه به نیاز خود و محیط مد نظر سیستم گرمایشی آن را فراهم آورد.


Comments

Popular posts from this blog

خرید رادیاتور پنلی بارلی ۱۲۰ سانتی متری

انواع رادیاتور