انواع رادیاتور

 

رادیاتور



رادیاتور چیست؟

پیش از آن که به بیان انواع رادیاتور ها و معایب و مزایای استفاده از آن ها بپردازیم، معرفی مختصری را برای شما ارائه خواهیم داد. رادیاتور یا شوفاژ را می توان به عنوان یکی از سیستم های تامین گرمایش در ساختمان دانست که امروزه استفاده از آن بسیار رایج هست. اساس کار رادیاتورها، جا به جایی هوا در اتاق می باشد.


رادیاتور پنلی

رادیاتورهای پنلی از جنس فولاد هستند. برای ساخت این رادیاتور ها، ورقه های فولادی توسط دستگاه های اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک شکل مورد نظر را به خود می گیرند و سپس مورد استفاده قرار می گیرند. سطح رویی این رادیاتورها به منظور افزایش طول عمر رادیاتور و ارتقاء کیفیت، قبل از رنگ آمیزی با رنگ اپوکسی پلی استر با استفاده از تجهیزات تمام الکترونیکی پوشیده می شود. در ساخت این رادیاتورها از فولادی استفاده می شود که با مس پکیج همخوانی دارد. از این رو مس موجود در پکیج ها دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شود.


رادیاتور های پنلی با داشتن ابعاد کوچک خود، بدون اشغال فضای زیادی از محیط آن را بزرگ تر نشان می دهند. رادیاتور های پنلی به آسانی نصب می شوند و لازم به صرف هزینه زیادی برای نصب آن نیست .

و بخاطر سطح یکپارچه و مسطح، بسیار مورد توجه طراحان داخلی هستند. از سویی دیگر این نوع رادیاتورها نیازی به هواگیری های پی در پی ندارند. همان طور که ذکر شد رادیاتور های پنلی سطحی صاف دارند، از این رو نسبت به رادیاتورهای پره ای میزان گرمای بیشتری را به محیط ساتع می کنند.

بر خلاف بسیاری از وسایل گرمایشی قدیمی تر، رادیاتورهای پنلی نیازی به پنهان کردن در پشت پرده، پوشیده شدن توسط مبلمان و یا استتار شدن با پانل های تزئینی را ندارند. اغلب کارشناسان از این مدل رادیاتور به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر دکوراسیون استفاده می کنند.
دلیل اصلی انتخاب شدن رادیاتورهای پنلی توسط مردم را می توان ویژگی های فنی این نوع رادیاتورها دانست. این رادیاتورها دارای مزایای متعددی هستند.

مقایسه و شناخت انواع رادیاتور پره ای و پنلی برای خریدی هر چه بهتر و مناسب تر جهت گرمایش خانه در فروشگاه اینترنتی تاسیس پلاس



رادیاتور پره ای

ظاهر این سیستم های گرمایشی به صورت پره هایی است که کنار یک دیگر می باشند. رادیاتور یا شوفاژهای پره ای را اغلب از دو متریال فولاد یا آلومینیوم می سازند. و همچنین رادیاتور های پره ای را می توان به عنوان اولین نوع رادیاتور دانست که با ساخت رادیاتور های پنلی، استفاده از آن ها به شدت کاهش یافت.

رادیاتور پره ای میزان حرارت تولید شده مناسبی دارد و در مقایسه با دیگر رادیاتورها، از طول عمر بیشتری نیز برخوردار است و همچنین می توان آنرا به عنوان یکی از سیستم های گرمایشی دانست که قابل نصب در محیط های مرطوب از جمله حمام است. زیرا با توجه به محیط مرطوب حمام ها، این رادیاتور نیز مقاومت بالایی در برابر رسوب و زنگ زدگی دارد. شایان به ذکر است که این نوع رادیاتور به واسطه موادی که در ساخت آن به کار می رود، به نسبت قیمت بالایی دارد و مصرف انرژی آن نیز زیاد است.

پره ای

معرفی بهترین برندهای رادیاتور

ایران رادیاتور

این برند از برندهای رادیاتور یکی از معتبرترین و قدیمی ترین برندهای رادیاتور ایران است که به تولید و عرضه رادیاتورهای پنلی، رادیاتورهای پره ای، پکیج، کولر گازی، مشعل های خانگی و صنعتی و… مشغول است و در زمینه وسایل گرمایشی در حال فعالیت است. محصولات ایران رادیاتور زیر نظر مختصصان و تحت استانداردهای جهانی و اروپا تولید می شوند؛ به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار است.

سپاهان

رادیاتور سپاهان به صورت یک پارچه بوده و بدنه تمامی مدل های رادیاتورهای آن از جنس فولاد است. رادیاتورهای فولادی سپاهان از دو صفحه فولادی که موازی هم هستند. تشکیل و بین آن دو عدد کانکتور قرار دارد که هر کدام از ان ها موظف هستند گرما را به محیط انتقال بدهند. 

بوتان

شرکت بوتان یکی از مدرن ترین برندهای رادیاتور در ایران است. تمامی محصولات این گروه منطبق با استاندارهای الزامی موجود جهت حضور در بازار های ایران و اروپا است. و همچنین از استاندارد های گوناگون داوطلبانه ای از لحاظ کیفیت ، خدمات مشتریان، محیط زیست، بهداشت و ایمنی کار برخوردار می باشند. و شرکت بوتان اولین و تنها دارنده نشان کیفیت اروپا CE برای تمامی مدل های خود می باشد.


Comments

Popular posts from this blog

خرید رادیاتور پنلی بارلی ۱۲۰ سانتی متری

رادیاتور پره ای